29
novembre
2023
Comparteix a les xarxes
El Port de Barcelona inicia la licitació per al projecte Nexigen
El Port ha iniciat el procés de licitació per a construir una subestació elèctrica amb la qual electrificarà tots els punts d'atracada.

El Port ha iniciat el procés de licitació per a construir una subestació elèctrica amb la qual electrificar tots els punts d’atracada dels creuers, la molla Prat i les terminals de ferris de la dàrsena de Sant Bertran i la molla de Costa.
Permetent que els vaixells puguin apagar els seus motors auxiliars reduint la contaminació ambiental i acústica. S’estima que per a 2030 s’eliminaran 66.000 tones de CO₂ i 1.234 tones de NOx de les emissions de l’activitat portuària.
Es preveu que l’obra, part del projecte Nexigen i el pressupost del qual empra 14 milions d’euros dels 110 milions assignats, estigui finalitzada en 2025.
Notícies relacionades

L’àrea de Barcelona es consolida com a hub tecnològic i d’innovació de referència a Europa

La inversió estrangera a Catalunya creix un 65% i s’apropa als 3.500 milions

El mercat logístic català va registrar un màxim històric el 2024, amb 710.000 m2 contractats

Subscriu-te al nostre Newsletter
Subscriu-te
Segueix-nos a les xarxes socials