23
maig
2018


Comparteix a les xarxes

  • El total d’empreses i institucions que es dediquen al Big Data a Catalunya és de 113
  • Gairebé la meitat d’aquestes empreses han entrat al sector en els últims cinc anys


Catalunya se situa com un referent en el camp del Big Data. Segons els resultats de l’Enquesta Big Data Catalonia, elaborada pel Centre d’Excel·lència en Big Data (Big Data CoE) i el Clúster Digital, amb el suport del Govern català a través de la Secretaria de Telecomunicacions, Ciberseguretat i Societat Digital, en els darrers dos anys, el total d’empreses i institucions que es dediquen a l’economia de les dades o Big Data a Catalunya gairebé s’ha duplicat, fins a arribar a les 113, quan el 2016 la xifra se situava en 57.

En aquest sentit, i segons un informe de Data Landscape, una iniciativa de la Comissió Europea que té com a objectiu identificar tots els agents implicats en l’economia relacionada amb el món de les dades, Catalunya revalida el lideratge europeu i supera en nombre d’empreses de Big Data a regions i capitals tecnològiques del continent, com ara Londres, amb 92 empreses, Madrid (53) París (50), Berlin (31) o Tallinn (26). Al conjunt dels Països Baixos, d’altra banda, el nombre d’empreses és de 95. Cal destacar, així mateix, que de les 113 empreses i entitats catalanes, 95 són a Barcelona i l’àrea metropolitana, un dels hubs tecnològics més importants del continent.

Cal ressaltar, no obstant, que el Data Landscape és un projecte obert i que les companyies s’hi registren de manera voluntària. En qualsevol cas, després dels seus tres anys de vida, Catalunya continua encapçalant el rànquing de les regions amb més densitat d’empreses de Big DataSegons lenquesta, gairebé la meitat han entrat en aquest sector en els últims cinc anys, i al voltant del seixanta per cent de les companyies són de l’àmbit de les TIC, seguides de les que es dediquen a l’educació i a la recerca, amb un 11%, i a altres sectors, com ara la indústria, el comerç o la mobilitat.

Fonts de la Secretaria de Telecomunicacions, Ciberseguretat i Societat Digital de la Generalitat de Catalunya asseguren que les dades són el resultat de l’estratègia SmartCAT, que ha fet possible que Catalunya sigui a dia d’avui una gran creadora i importadora d’empreses i institucions de Big Data a nivell europeu.

[21/05/2018]

Comparteix a les xarxes

Notícies relacionades

Llum verda a l’ampliació de l’aeroport del Prat: una inversió de 3.200 milions d’euros per assolir els 70 milions de passatgers

Notícies

Llum verda a l’ampliació de l’aeroport del Prat: una inversió de 3.200 milions d’euros per assolir els 70 milions de passatgers

Barcelona, entre el ‘top cinc’ dels principals hubs de startups de la Unió Europea per segon any consecutiu

Notícies

Barcelona, entre el ‘top cinc’ dels principals hubs de startups de la Unió Europea per segon any consecutiu

El nou Campus Barcelona de Smith+Nephew consolida Catalunya com a referent de la innovació sanitària a Europa

Notícies

El nou Campus Barcelona de Smith+Nephew consolida Catalunya com a referent de la innovació sanitària a Europa

Les ciències de la vida a Catalunya es consoliden com a eix d’innovació i creixement: 220 milions d’inversió i 8,7% del PIB

Notícies

Les ciències de la vida a Catalunya es consoliden com a eix d’innovació i creixement: 220 milions d’inversió i 8,7% del PIB

Barcelona Catalonia
Resum de privacitat

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.