24
febrer
2016
Comparteix a les xarxes
La inversió en start-up catalanes puja un 266% i arriba fins als 264 milions al 2015

- • Catalunya s’emporta gairebé el 50% de tota la inversió a l’Estat espanyol
- • 44 inversors internacionals han participat en les diferents rondes de finançament
El sector de les start-ups catalanes, amb Barcelona com a punta de llança, es consolida i se situa al capdavant del sector a l’Estat espanyol, doncs s’emporta gairebé el 50% de tota la inversió en aquest sector. L’any 2015 es va batre el rècord d’inversions captades a Catalunya i es van assolir els264 milionsd’euros, xifra que representa un increment del 266%respecte de l’any anterior.
La Mobile World Capital Barcelona (MWCB) va fer públic recentment un informe sobre les start-ups digitals a Barcelona, on es conclou que els sectors on més recursos es varen invertir són els del comerç electrònic, les finances electròniques i l’eGovernance, és a dir, els serveis tecnològics que s’ofereixen a les administracions públiques. L’informe destaca que la major part de les inversions varen anar adreçades a start-ups més madures i consolidades, que es troben en una fase més avançada que la de llançament, i que un total de 44 inversors internacionals han participat en les diferents rondes de finançament.
Segons aquest informe, al capdavant de la llista d’star-ups que més inversió van captar l’any 2015 hi figura LetGo,companyia de venda de productes de segona mà (92 milions), seguida a continuació per Wallapop, aplicació per a objectes de segona mà (40 milions), i de UserZoom, plataforma per mesurar la usabilitat dels webs (30 milions).
Finalment, l’informe de Mobile World Capital Barcelona posa de relleu que, en el global de tot l’Estat espanyol, les start-ups van captar al 2015 uns 535 milions d’euros en inversions. Darrera Catalunya, que s’emporta el 49,34% del total, es situen Madrid (30,8%) i València (3,7%).
Notícies relacionades

Barcelona, primera ciutat de món en participants i quarta en nombre de congressos

Catalunya és la segona regió del món en atracció d’inversió tecnològica per al sector de la salut digital

Barcelona se situa com la millor ciutat d’Europa per a la inversió immobiliària en residències d’universitaris

Subscriu-te al nostre Newsletter
Subscriu-te
Segueix-nos a les xarxes socials