21
gener
2019


Comparteix a les xarxes

  • MOBILus, una plataforma multinacional públic-privada, té un pressupost de 1.600 M d’euros
  • L’objectiu del projecte EIT Urban Mobility és buscar solucions als reptes de la mobilitat urbana


L’Institut Europeu d’Innovació i Tecnologia (EIT) ha escollit el projecte MOBILus -Mobility for Liveable Urban Spaces, encapçalat per Barcelona i format per un partenariat amb altres 12 ciutats, 17 empreses i 18 universitats -un total de 48 socis de 15 països-, per liderar la comunitat de coneixement i innovació Knowledge and Innovation Community sobre la mobilitat urbana a a Unió Europea almenys fins al 2026.

El projecte MOBILus, que es conforma com una plataforma públic-privada multinacional europea, té un pressupost de 1.600 milions d’euros, 400 dels quals els aportarà la Unió Europea a través de l’EIT i els 1.200 restants aniran a càrrec dels socis de la comunitat d’innovació. La recerca s’ha plantejat amb una durada mínima de set anys, ampliable a quinze, i es preveu que els primers resultats es publiquin el 2020.

L’objectiu del projecte EIT Urban Mobility és buscar solucions als reptes de la mobilitat urbana i trobar nous usos als espais urbans a fi d’assegurar l’accessibilitat, la sostenibilitat i l’eficiència dels sistemes de transports. Alhora, es preveu que l’activitat desenvolupada pel consorci MOBILus permeti estimular i donar suport a l’activitat econòmica i investigadora, amb l’objectiu d’impulsar la competitivitat del sector europeu de la mobilitat.

La seu provisional del projecte s’instal·larà a Ca l’Alier, al districte de Sant Martí, des d’on es coordinarà el treball en xarxa amb la resta de participants i amb les quatre subseus Copenhaguen, Munic, Praga i Helmond, on es troben els altres hubs d’investigació.

Liderat per l’Ajuntament de Barcelona, MOBILus és un projecte que integra el sector públic, educatiu i empresarial, amb membres com la Universitat Politècnica de Catalunya o la University College London, el grup BMW i altres ciutats com Copenhaguen.

L’EIT finançarà el projecte amb una injecció inicial de 4 milions d’euros per permetre que estigui operatiu al més aviat possible, i a partir del 2020 la inversió s’incrementarà progressivament fins als 80 milions d’euros.

[22/01/2019]

Comparteix a les xarxes

Notícies relacionades

Catalunya és la segona regió del món en atracció d’inversió tecnològica per al sector de la salut digital

Notícies

Catalunya és la segona regió del món en atracció d’inversió tecnològica per al sector de la salut digital

Barcelona se situa com la millor ciutat d’Europa per a la inversió immobiliària en residències d’universitaris

Notícies

Barcelona se situa com la millor ciutat d’Europa per a la inversió immobiliària en residències d’universitaris

Barcelona Catalonia
Resum de privacitat

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.