02
febrer
2023


Comparteix a les xarxes

La Barcelona Cable Landing Station és una estació d’aterratge de cables submarins de fibra òptica situada a Sant Adrià de Besòs, que està fent els seus primers passos després de la seva posada en marxa. S’ha anunciat el primer cable impulsat per Meta i s’ha signat un acord amb l’operador DE-CIX. A més, la multinacional britànica Colt Technology Services, especialitzada en rutes terrestres de fibra òptica i serveis de xarxa, s’ha convertit en el primer client terrestre de l’estació.

Colt Technology Services s’establirà en Sant Adrià per a connectar la seva estació d’aterratge de cables, la Barcelona Cable Landing Station, amb els principals hubs digitals d’Europa com París, Londres i Frankfurt. La companyia tindrà accés a més de 1.000 centres de dades i 31.000 edificis en 220 ciutats d’uns trenta països d’Europa, Àsia i Amèrica del Nord. A més, també proporcionarà una ruta terrestre exprés a altres estacions d’aterratge de cables, com Lisboa, Bilbao i Marsella.

Colt Technology ja tenia presència en la Península Ibèrica, on ha desplegat una xarxa de fibra òptica, nodes i connexions amb centres de dades en ciutats com Barcelona, Madrid, Bilbao i Lisboa. A Barcelona, la companyia compta amb 13 punts de connexió a centres de dades i ara afegirà un més. La companyia londinenca també ha treballat prèviament amb la propietària de l’estació de cables submarins, l’empresa catalana AFR-IX Telecom, que proporciona accés a Internet en més de 50 països africans.

La Barcelona Cable Landing Station té capacitat per a allotjar fins a vuit cables submarins de fibra òptica provinents d’Àfrica, el Mediterrani i Àsia, a més de clients terrestres com Colt. S’espera que el tercer cable que arribi sigui el Medusa, construït per AFR-IX i Alcatel Submarine Networks (ASN), del grup Nokia, sent el més llarg del Mediterrani amb 8.700 quilòmetres. S’espera que l’estació aconsegueixi la seva capacitat màxima en 2027.

Comparteix a les xarxes

Notícies relacionades

El districte tecnològic 22@ duplica la contractació d’oficines i assoleix els 93.000 m2 gràcies a les telecomunicacions i la IA

Notícies

El districte tecnològic 22@ duplica la contractació d’oficines i assoleix els 93.000 m2 gràcies a les telecomunicacions i la IA

Penguin Random House inverteix 36 milions al seu centre de distribució de llibres de Barcelona, el més avançat d’Europa

Notícies

Penguin Random House inverteix 36 milions al seu centre de distribució de llibres de Barcelona, el més avançat d’Europa

Sanofi ubicarà a Barcelona el seu hub d’excel·lència global especialitzat en intel·ligència artificial (IA) i R+D

Notícies

Sanofi ubicarà a Barcelona el seu hub d’excel·lència global especialitzat en intel·ligència artificial (IA) i R+D

Barcelona Catalonia
Resum de privacitat

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.