18
març
2020


Comparteix a les xarxes

Barcelona tornarà a ser co-capital cultural i científica d’Espanya. El president Pedro Sánchez i l’alcaldessa Ada Colau reactiven la comissió entre Ajuntament i Govern central per abordar inversions pendents i projectes compartits.

 

El  president Sánchez matisa que es tracta de co-lideratge i declara que “Espanya necessita més motors de creixement si volem volar més alt. I aquest paper l’ha de jugar una ciutat com Barcelona”, mentre que l’alcaldessa Colau destaca que “Barcelona és capital de Catalunya i és fonamental que es recuperi la normalitat institucional”.

 

L’acord, que suposa una inversió anual superior a 20 milions d’euros, destaca en diversos punts claus:

 

En primer lloc, en la reactivació de la “capitalitat cultural i científica” de Barcelona, ​​que reconeix la singularitat de la ciutat en aquestes matèries i estableix la participació de l’Administració General de l’Estat (AGE) en polítiques sectorials.

 

En segon lloc, s’ha pactat que el Govern central recolzi la proposta de la UNESCO a la Global Universities Network for Innovation perquè, al 2021, Barcelona sigui la ciutat d’acollida de la III Conferència Internacional d’Educació Superior de la UNESCO el 2021. Seria la primera ocasió en què se celebrés la cimera fora de París (França).

 

Per últim es planteja la recuperació de la Comissió Interadministrativa entre Govern i Ajuntament de Barcelona, el que ha de permetre tractar assumptes com l’avanç de les obres de la futura estació de l’AVE a la Sagrera de Barcelona, ​​el finançament de TMB i la remodelació del Front Litoral, entre altres temes.

Comparteix a les xarxes

Notícies relacionades

Catalunya és la segona regió del món en atracció d’inversió tecnològica per al sector de la salut digital

Notícies

Catalunya és la segona regió del món en atracció d’inversió tecnològica per al sector de la salut digital

Barcelona se situa com la millor ciutat d’Europa per a la inversió immobiliària en residències d’universitaris

Notícies

Barcelona se situa com la millor ciutat d’Europa per a la inversió immobiliària en residències d’universitaris

Barcelona Catalonia
Resum de privacitat

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.