01
juliol
2025
Comparteix a les xarxes
El nou Campus Barcelona de Smith+Nephew consolida Catalunya com a referent de la innovació sanitària a Europa
La multinacional britànica ha inaugurat a Esplugues de Llobregat un centre que acollirà formació quirúrgica amb tecnologia d’avantguarda

Catalunya consolida la seva posició com a pol estratègic en innovació sanitària, amb la inauguració del nou hub d’excel·lència de la multinacional britànica Smith+Nephew. Les noves instal·lacions, ubicades a Esplugues de Llobregat, i que porten el nom de ‘Campus Barcelona S+N’, ocupen més de 2.000 metres quadrats i hi treballaran al voltant de cent professionals.
El nou Campus ha suposat una inversió de cinc milions d’euros i incorpora un centre de competència d’última generació, equipat amb robòtica quirúrgica, sistemes de navegació i simuladors de realitat augmentada i virtual. Així mateix, disposa d’un showroom, un auditori per a cent persones i un plató audiovisual per a la creació de contingut científic de projecció global.
En la presentació del nou Campus, representants de Smith+Nephew van destacar que la inversió feta per la companyia representa no és una infraestructura, sinó un compromís ferm amb el talent local, amb el desenvolupament científic i amb la voluntat de continuar fent de Catalunya un referent biomèdic a Europa i al món. Les noves tecnologies permetran en el futur intervencions més precises, menys invasives i amb millors temps de recuperació.
La multinacional britànica contractarà nous professionals i està buscant perfils altament qualificats, principalment bioenginyers, biòlegs, especialistes en intel·ligència artificial aplicada a la salut, informàtics i experts en cirurgia digital, entre d’altres.
Segons dades d’ACCIÓ, Catalunya va captar entre 2020 i 2024 gairebé una tercera part de tots els projectes d’inversió britànica a Estat espanyol, en concret, 63 projectes, que representen 2.209 milions d’euros en capital i més de 6.000 llocs de treball generats. Actualment, hi ha 955 filials britàniques establertes a Catalunya.
Notícies relacionades

Llum verda a l’ampliació de l’aeroport del Prat: una inversió de 3.200 milions d’euros per assolir els 70 milions de passatgers

Barcelona, entre el ‘top cinc’ dels principals hubs de startups de la Unió Europea per segon any consecutiu

Les ciències de la vida a Catalunya es consoliden com a eix d’innovació i creixement: 220 milions d’inversió i 8,7% del PIB

Subscriu-te al nostre Newsletter
Subscriu-te
Segueix-nos a les xarxes socials