19
desembre
2017
Comparteix a les xarxes
L’economia catalana creix un 3,4% el 3r trimestre en termes interanuals, impulsada per la indústria i la construcció

- L’economia catalana manté un fort creixement en el tercer trimestre, amb un augment intertrimestral del 0,8%
- La indústria (+3,7%) i la construcció (+6,8%) impulsen principalment aquest creixement
El Producte Interior Brut de Catalunya (PIB) ha registrat un creixement interanual del 3,4% en el tercer trimestre del 2017, cinc dècimes més que la taxa registrada en el segon trimestre, segons la comptabilitat trimestral que elaboren conjuntament l’Institut d’Estadística de Catalunya (Idescat) i el Departament de la Vicepresidència i d’Economia i Hisenda de la Generalitat de Catalunya. L’economia catalana manté un fort creixement en el tercer trimestre, amb un augment intertrimestral de l’activitat del 0,8%.
Per sectors d’activitat, el creixement interanual del sector industrial, d’una banda, se situa en un 3,7%, per sobre dels dos trimestres anteriors, i d’altra banda, tenint en compte la mitjana dels dotze darrers mesos, aquest creixement és més elevat a Catalunya que al conjunt de la zona euro.
D’altra banda, la construcció manté una dinàmica a l’alça i el tercer trimestre d’enguany creix un 6,8%, gràcies al subsector residencial i, en particular, l’habitatge. I pel que fa al sector serveis, l’indicador mostra que l’activitat d’ocupació laboral té també una dinàmica a l’alça i que en termes de PIB s’hauria incrementat en un 3,3%.
En relació amb l’activitat turística, el volum de turisme estranger ha augmentat un 7,8 % interanual en els nou primers mesos de l’any. Pel que fa a l’evolució de les exportacions de béns, finalment, els vuit primers mesos de l’any l’acumulat de les exportacions mostra un creixement interanual del 8,8% en valors corrents, superior al 2,1% del mateix període de 2016. Com ve succeint des de fa tres anys, les exportacions de més contingut tecnològic creixen per damunt de la mitjana de productes industrials.
[20/12/2017]
Notícies relacionades

Llum verda a l’ampliació de l’aeroport del Prat: una inversió de 3.200 milions d’euros per assolir els 70 milions de passatgers

Barcelona, entre el ‘top cinc’ dels principals hubs de startups de la Unió Europea per segon any consecutiu

El nou Campus Barcelona de Smith+Nephew consolida Catalunya com a referent de la innovació sanitària a Europa

Subscriu-te al nostre Newsletter
Subscriu-te
Segueix-nos a les xarxes socials